NEEXISTUJÍCÍ ROSTLINY U NÁS NEKOUPÍTE...
V rámci našeho 15-letého působení na zahradnickém trhu jsme se vždy snažili férově spolupracovat s našimi zákazníky. V naší práci se snažíme slušně a čestně komunikovat se všemi stávajícími i potenciálními zákazníky a přistupujeme k nim jako k rovnocenným partnerům. Stále se máme co učit, a proto jsme rádi, pokud nás kdokoliv upozorní, že jsme někde poskytli nesprávnou informaci, nebo jsme nechtěně udělali nějakou chybu. Jelikož se občas setkáváme se zákazníky, kteří toto zcela dobře nechápou, zařadili jsme do úvodní informační série jako druhou stránku s tímto obsahem, aby měl kdokoliv možnost poznat náš pohled na svět, a tak poznat naši odlišnost od nejbližší konkurence.
Nepodceňujeme vzdělanostní úroveň pěstitelů a vědomě je neurážíme, jak to dělají některé zásilkové zahradnictví na našem trhu. Nechápeme, proč vidina zisku může některé marketingové pracovníky přivést ke skutečně extrémně přehnaným úpravám stávajících a vytvářením novým neexistujících druhů a kultivarů rostlin jen proto, aby obrázky nadchly méně zkušené pěstitele, vyvolali v nich touhu danou atraktivní rostlinu vlastnit a vydělali tak na jejich důvěřivosti. My s našimi potenciálními zákazníky komunikujeme férově, bezplatně je vzděláváme zasíláním užitečné pěstitelské rady v rámci tipů a ke každé rostlině uvádíme s nejlepší vírou pravdivé informace a reálné fotografie.
Podle nás ovocné stromy na obrázku níže nejsou vyobrazené rostliny v ideálních pěstitelských podmínkách, ale představuje to vědomé a opravdu ošklivé klamání spotřebitele a následné okrádání lidí.
Je rozdíl mezi mírným vylepšením reálně existující fotografie okrasné či ovocné rostliny do stavu, který je v dobrých podmínkách opravdu možné dosáhnout a nechutnou manipulací. Simulací ideálních podmínek by byla jen mírná pomoc přírodě přidáním max. 10-20% plodů jinak pěkné rostlině vyfocené s opravdu zdařilou bohatou úrodou, nebo odstraněním či nahrazením slimákům poškozeného listu na fotografii reálné rostliny na reálném záhoně se zdravým listem, co si nezainteresované oko pozorovatele ani nevšimne, ale co je v ideálních podmínkách opravdu možné vypěstovat. Pokud však rostlina v grafickém programu náhodou dosáhne sklizeň vyšší o 100 a více procent, nebo se vybarví tak, že vystudování zahradníci s mnohaletými zkušenostmi a zrealizovanými mnohými zahradami nevědí, jakou rostlinu to vlastně jejich potenciální zákazníci na základě katalogu žádají, tak ani v opojení psychotropními rostlinami by nás nenapadlo takto otevřeně klamat zákazníky, kterých si alespoň trochu vážíme, a kterým se někdo představí jako "Váš zahradník", nebo kterým nabízejí rostliny "Pro balkony a zahrady jako ze snů".
...NENABÍZÍME A U NÁS JE V TAKOVÉ FORMĚ NEKOUPÍTE
Štve nás, pokud po úspěchu sloupovitých jabloní někdo velmi rychle uvádí na trh téměř kompletní sortiment ovocných rostlin v sloupové formě a není to Svatý Petr nebo státním orgánem (ÚKZÚZ) uznána odrůda zaručených kvalit.
Samozřejmě, i na rybízu si může každý nechat jen jeden výhon směřující vzhůru a všechny boční výhony uříznout, ale určitě tak nedosáhne bohatou úrodu stejně velkých a stejně vyzrálých plodů, jako na obrázku. O tom však v daných katalozích není žádná zmínka.
Na dalších obrázcích také nedošlo k jednorázové tiskové chybě resp. k jednorázovému nepřesnému nastavení barev tiskařského stroje, co by se dalo prominout. Oklamaní zákazníci nejdéle působící zásilkové služby na území České republiky a Slovenska již dlouhodobě hledají v běžných zahradnictvích modré jalovce 'Blue Arrow' nebo dříny, které by i ve střízlivém stavu pěstitele na zahradě vypadaly alespoň přibližně jako na dalších obrázcích.
Je to přece jednoduché. Při výběru rostlin si ověřte, co o dané rostlině uvádějí i jiní pěstitelé, jaké mají reference na sociálních sítích a jaké vyobrazení daného druhu se běžně nacházejí na webu. Jalovce 'Blue Arrow' (Juniperus scoparius'Blue Arrow') jsou například takové a dříny se zajímavým zimním zbarvením (Cornus sanguineus'Winter Flame') zhruba takové.
Tráva smělek sivý alias ometlina sivá alias Koeleria glauca je běžně například taková a kapradina "Červená Uršula" alias Athyrium 'Ursula's Red "je v přírodě spíše taková. Buďte tedy vždy opatrní, pokud rostlina nabírá nějaké obzvlášť netradiční, ale přitom atraktivní barvy, nebo pozadí rostliny je rozmazané, abyste následně nebyli nespokojeni.
ANO, STALO SE NÁM, že navzdory minimálně dvojí kontrole rostlin před expedicí zákazníkům se nám za 15 let podařilo dodat:
- květináč s nádherným plevelem či mechem, ale bez rostliny, která byla označena na květináči (NEBOŤ ne každý sezónní pracovník / balič, který si není jist správností výběru rostliny ze skladu, se zeptá kolegů, zda ta pěkná zelená rostlinka v květináči, je opravdu ta, kterou on balí zákazníkovi),
- květináč s mladou rostlinou zcela bez listů, ale s nádherně vypaseným slimákem (NEBOŤ ty potvůrky se dokážou vyhnout i nástrahám přichystán na jejich likvidaci, umí se často tak pěkně skrýt vespod či naboku květináče a sympaticky se také dokážou maskovat),
- žlutý rozchodník v 9-cm květináči označen jako vrba japonská na kmínku vysokém 150 cm (NEBOŤ byly umístěny ve skleníku vedle sebe a nálepky na jejich označení jsou také blízko sebe),
- jednoduché růžové muškáty namísto červených žíhaných muškátů, a žluté třásnité begónie namísto bílých velkokvětých begónií (NEBOŤ balič opravdu nemá možnost kontrolovat barvu dodávaného kultivaru rostliny, pokud ta právě nekvete, a musí se spolehnout na označení kultivaru pěstitelům či dodavatelem),
- Ananasovník s panašovanými listy namísto ananasovníku s klasickými zelenými listy (NEBOŤ baliči se více líbil ten první, který byl i větší i silnější a nedržel se z neznámého důvodu toho, co měl napsané na faktuře),
- jednu jahodu namísto balení šesti rostlin jahod nebo jednu rostlinu petúnie namísto jednoho packu s deseti petúniemi (NEBOŤ balič byl asi spokojen s tím, že má správný druh, ale počet kusů nebo formu dodávaného balení jaksi zapomněl zkontrolovat),
- zásilku nachystanou pro jednoho zákazníka zcela jinému zákazníkovi (NEBOŤ se u sebe objevil balič pravák a levák a po dokončení balení krabic si nachystané adresní štítky nechtěně zaměnili),
- zásilku s třemi ovocnými stromky v jedné krabici, ale bez dalších dvaceti rostlin zabalených v druhé krabici (NEBOŤ ta druhá zůstala baliči u stolu a on omylem nikde neuvedl, že daná zásilka má být složena ze dvou balíků),
- přišli zákazníkovi rostliny polámané (NEBOŤ méně zkušený balič nesprávně odhadl velikost krabice a pár rostlin umístil do velké krabice, nebo nepoužil doporučený postup zafixování zboží, aby rostliny bez újmy zvládli i případnou méně šetrnou manipulaci na trase od nás k zákazníkovi),
- předem zaplacenou zásilku jako zásilku na dobírku (NEBOŤ zákazník při převodu neudal správný variabilní symbol, nebo při ručním vystavování nějaké nestandardní dodací faktury administrativní pracovník přehlédl fakt, že po třiceti zásilkách na dobírku šlo v daném případě o objednávku zaplacenou převodem předem, a tudíž je při standardním vystavení dodací faktury navíc nutné zúčtovat zaplacenou zálohu),
a určitě i něco dalšího, co nám však dotyčný zákazník z jakéhokoliv důvodu nesdělil ale naštěstí v mnohem menším počtu, než by se zákazníkovi, kterému se právě něco takového přihodilo, mohlo zdát.
... PROTOŽE JSME JEN LIDÉ!
V takovém nebo podobném případě, kdy některým lidem na základě nějaké špatné zkušenosti nebo zážitku z minulosti napadne například, že
"oni mě chtěli oklamat!",
"oni zkoušejí, jestli jsem blbej/-á a nechám si to i tak!",
"oni jsou další zloději, kterým jsem naletěl a už si nikdy víc nic neobjednám!",
"oni to dělají naschvál!"
je třeba zachovat chladnou hlavu, ozvat se našemu zákaznickému servisu co nejdříve mailem nebo telefonicky a počkat na naše vyjádření ke vzniklé situaci. Ne, žádnou z výše uvedených situací jsme opravdu neudělali naschvál (i když se to těžko vysvětluje někomu, kdo apriori odmítá pochopit či přijmout jakékoli vysvětlení a v každém druhém člověku vidí potenciálního nepřítele) a je nám upřímně líto každé takové komplikace, která nastala. Každou reklamaci podanou zákonným způsobem řešíme co nejdříve s největší zodpovědností a se snahou poctivě najít příčinu vzniklé komplikace. Samozřejmostí je naše snaha o přiměřené řešení situace a akceptovatelné odškodnění pro zákazníka. Každému zákazníkovi se za jakýkoliv náš omyl už i předem omlouváme.
... PROTOŽE JSME FÉROVÍ!
Máte otázky k čemukoli uvedenému na této stránce? Neváhejte a kontaktujte náš zákaznický servis.
Další užitečné informace o nás